تأثیر نوسان قیمت دلار بر قیمت های گیت فروشگاهی
در حدود سال 1390 که نوسان دلار قبلی اتفاق افتاد، قیمت های تگ و لیبل و گیت فروشگاهی چینی، نسبت به تغییر دلار، تغییر چندانی نداشت، دلیل این امر حاشیه سود بسیار بالایی بود که در آن زمان وجود داشت و شرکت ها را قادر ساخت بدون تغییر قابل توجه قیمت، این موضوع را کنترل کنند. البته این موضوع نیز قابل ذکر هست که در آن زمان بازار گیت فروشگاهی به دلیل ورود تازه کاران بسیار، بسیار رقابتی شده بود و شاید اگر افزایش قیمت دلار اتفاق نمی افتاد، قیمت های گیت و تگ و ... کاهش پیدا می کرد.
این موضوع برای محصولات اروپایی کمتر صادق بود و بسیاری از محصولات اروپایی به این ترتیب بازار خود را در ایران از دست دادند که از آن میان می توان به کراسپوینت اشاره کرد. تگ سنچوری چینی نیز به داستان مشابهی گرفتار شد و بازار داخل را به تگ های درجه دو و سه چینی واگذار کرد.
اسفند نود و شش و فروردین نود هفت، حکایت متفاوتی دارد؛ در حال حاضر حاشیه سود بالا وجود ندارد و شرکت ها نخواهند توانست، بدون افزایش قیمت، سود معقول خود را حفظ کنند و قیمت ها به شدت افزایش پیدا خواهد کرد (اگر تا حالا نکرده باشد)
تولید کننده های داخلی نیز، تا حدودی مجبور به افزایش قیمت خواهند شد و اگر در اوایل سال، این کار را نکنند، در تیرماه که بازار گیت، رونق پیدا می کند، این کار را انجام خواهند داد.
در حدود سال 1390 که نوسان دلار قبلی اتفاق افتاد، قیمت های تگ و لیبل و گیت فروشگاهی چینی، نسبت به تغییر دلار، تغییر چندانی نداشت، دلیل این امر حاشیه سود بسیار بالایی بود که در آن زمان وجود داشت و شرکت ها را قادر ساخت بدون تغییر قابل توجه قیمت، این موضوع را کنترل کنند. البته این موضوع نیز قابل ذکر هست که در آن زمان بازار گیت فروشگاهی به دلیل ورود تازه کاران بسیار، بسیار رقابتی شده بود و شاید اگر افزایش قیمت دلار اتفاق نمی افتاد، قیمت های گیت و تگ و ... کاهش پیدا می کرد.
این موضوع برای محصولات اروپایی کمتر صادق بود و بسیاری از محصولات اروپایی به این ترتیب بازار خود را در ایران از دست دادند که از آن میان می توان به کراسپوینت اشاره کرد. تگ سنچوری چینی نیز به داستان مشابهی گرفتار شد و بازار داخل را به تگ های درجه دو و سه چینی واگذار کرد.
اسفند نود و شش و فروردین نود هفت، حکایت متفاوتی دارد؛ در حال حاضر حاشیه سود بالا وجود ندارد و شرکت ها نخواهند توانست، بدون افزایش قیمت، سود معقول خود را حفظ کنند و قیمت ها به شدت افزایش پیدا خواهد کرد (اگر تا حالا نکرده باشد)
تولید کننده های داخلی نیز، تا حدودی مجبور به افزایش قیمت خواهند شد و اگر در اوایل سال، این کار را نکنند، در تیرماه که بازار گیت، رونق پیدا می کند، این کار را انجام خواهند داد.