گیت دزدگیر فروشگاهی کرج

نصب، فروش و خدمات گیت فروشگاهی به همکاران و راهنمایی مشتریان، فروش تگ دست دوم لباس؛ صدفی گلفی

گیت دزدگیر فروشگاهی کرج

نصب، فروش و خدمات گیت فروشگاهی به همکاران و راهنمایی مشتریان، فروش تگ دست دوم لباس؛ صدفی گلفی

  • ۰
  • ۰

در فاصله زمانی ده الی پنج سال پیش (زمان درج مقاله آذر 1398 می باشد) عمده تگ های صدفی، گلفی و... که در بازار ایران خرید و فروش می شدند، محصول کمپانی سنچوری چین بودند و فعالان مطرح حوزه گیت فروشگاهی همچون آرتان و آذرخش جنس خود را از این شرکت کاردرست چینی تهیه می کردند. شرکتهای مجری خوشنام هم عمدتا سنچوری را می شناختند و مشتری خود را توجیه می کردند که قیمت تگ صدفی و گلفی سنچوری نسبت به کیفیت آن مناسب هست و ارزش پرداخت را دارد. 

چندی بعد با افزایش قیمت دلار اختلاف قیمت تگ های سنچوری و غیر سنچوری به عدد قابل توجهی رسید ولی هنوز بسیاری از مجریان دزدگیر لباس هنوز تگ سنچوری می فروختند. 

در این بین شرکتهایی شروع به تولید تگ در داخل کشور کردند که هنوز فاصله زیادی با سنچوری داشتند و تگ هایشان کیفیت پایین تری داشت و شانس زیادی برای رقابت نداشتند؛ یا باید قیمت بسیار پایینی برای جنس خود تعیین می کردند و به سود کمتر قانع می شدند، یا باید چاره دیگری پیدا می کردند. 

یکی از این شرکتها که خود در تهران قرار داشت، راه بدی برگزید و اصول اخلاق حرفه ای را فدای موفقیت خود کرد. شرکت مذکور در ابتدا با وارد کردن تگ سنچوری و پخش آن به قیمت مناسب در ایران، خود را به عنوان پخش کننده تگ سنچوری مطرح کرد و تعداد بالایی از تگ مذکور را در بازار ایران فروخت. همزمان پروژه تولید انبوه تگ هم به نتیجه رسید؛ تگی که غیر از کیفیت، تمام خصایص ظاهری تگ سنچوری را داشت و حتی کارتن هایش هم کپی کارتن های سنچوری بود و برچسب کارتن ها هم هکذا.

آنچه انجام شده بود، یک کپی برداری دقیق و سواستفاده از شهرت یک کمپانی چینی بود. 

شرکت مذکور در ابتدا تلاش کرد تگ مذکور را به جای تگ سنچوری و به نام آن بفروشد که در مواردی هم موفق شد ولی زمانی که مجریان حرفه ای متوجه تفاوت در کیفیت شدند، دلایل مختلفی مطرح کرد؛ از جمله اذعان کرد که حاضر است قیمت کمتری دریافت کند، مشتریان چاره ای نداشتند. شرکت مذکور بقیه واردکنندگان تگ سنچوری را تقریبا از صحنه خارج یا وادار کرده بود که واردات کمتری انجام دهند.

بدین ترتیب کمپانی سنچوری به روشی غیرحرفه ای توسط بزرگترین مشتری اخیر خود زمین خورد و عمده سهم بازارش را از دست داد و معلوم نیست بتواند بر علیه سوءاستفاده مذکور اقامه دعوا کند یا نه. در نظر بگیرید که کمپانی مذکور به درخواست خریداران داخلی کارتن های خود را بدون نام خود به ایران صادر کرده بود!!! 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی